Yeni Honda Civic 1.6 Hatchback 5 Kapı

Civic resimleri, sıfır fiyatları, ikinci el piyasası, karşılaştırmalar ve kullanıcı yorumları
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Resim
Ferah iç mekan konforu artırıyor

Japonotomobil üreticisi Honda'nın '70'lerin başından beri yollardadolaşan kompakt modeli Civic, 2001 yılında bir kez dahayenilenerek otomobilseverlerin karşısına çıktı.
Yedinci nesil olarak Civic tarihine geçen modelin sedanmodeli Türkiye'de üretiliyor. Üç ve beş kapılı hatchbackkarosere sahip versiyonlar ise ithal ediliyor. Testinigerçekleştirdiğimiz 5 kapılı Civic modellerinin tümüyse1.6 litre 110 Hp'lik motor seçeneğini kullanıyor.
Resim

Karoserve iç mekan

Civic HB'nin ön görünümü sedan karoserli kardeşlerindençok farklı değil. Ancak aracın yükselen yapısı onunhatchback karosere sahip olduğunu hemen gösteriyor.Yandan Honda'nın MPV modeli Stream'in ufaltılmış versiyonugibi duran Civic HB'nin arka tasarımı ise sade ve şık.
Otomobilin iç mekanının en az dış tasarımı kadar yalınolduğunu söyleyebiliriz. İç mekanda kullanılan malzemelerinkalitesi yüksek. İşçilik kalitesindeki gelişmelersedikkat çekiyor.
Otomobilin ön konsolunun en üstüne havalandırma ızgaralarıyerleştirilmiş. Onun hemen altında müzik sistemi yeralıyor. Klima kumandaları ise bu bölümün solunda bulunuyor.Honda, pek çok otomobil üreticisi gibi Civic modelindevites kolunu orta konsola adapte etmiş.
Mercedes modellerini anımsatacak şekilde zigzaglı geçişleresahip otomatik vites kolunun alt kısmındaysa küllükbulunuyor. Otomobilin yüksek yapısı iç mekana ferahlıkkatıyor.
Tüm Civic modellerinde olduğu gibi hatchback versiyondada arka zemin düz bir yapıya sahip.
Şaft tüneli olarak yorumlanan ve önden çekişli otomobillerdedahi bulunan bu çıkıntının bulunmaması arka koltuklardakiyolculuğun konforunu artırıyor.
Civic HB 370 litrelik bagaj hacmine sahip. Bagaj hacmiarka koltukların asimetrik olarak katlanması ile 1050litreye kadar yükselebiliyor.

Motorve performans
Civic HB'nin motor kaputunun altında 1.6 litre hacmindebir motor görev yapıyor. VTEC 2 ismi verilen değişkensupap zamanlaması teknolojisine sahip bu motor, devirsayısına göre supapların açık kalma süresini belirliyor.5600 d/d'de 110 HP güç üreten motorun 4300 d/d'de ürettiğimaksimum tork ise 152 NM. Yakıt ekonomisi hedefiylealt devirlerde cansız tutulan motor devir yükseldikçekendini gösteriyor. Fakat otomatik şanzımanın motorgücünü törpülediğini belirtmekte fayda var.
Şanzımansistemi ileri teknolojisine rağmen performans konusundamotorla uyumlu çalışmıyor. Viraj içinde gazdan ayakçekildiğinde vites büyütmemesi ve ani fren yapıldığındavites küçülterek motor freninden faydalanmayı sağlamasıysaolumlu özellikleri.
Yaptığımız performans testlerinde Civic HB'yi 0'dan100 km/s hıza 13.1 saniyede ulaştırdık. Ara hızlanmatestlerinde ise 60-100 km/s hızlanmasını 7.5, 90-120km/s hızlanmasını 8.6 saniyede tamamladık.
Civic testimiz süresince 100 km'de ortalama 7.5 litrekurşunsuz benzin tüketerek, VTEC2 teknolojisinin sunduğuekonomiyi bizlere kanıtladı. 50 litrelik depoya sahipCivic HB ile 666 km menzile ulaşmak mümkün.

Kullanımözellikleri ve sonuç
Civic HB konfora önem veren ailelerin tercihi olabilecekbir otomobil. Sunduğu makul performans ve yakıt ekonomisiile dikkat çeken model, yol tutuş konusunda vasat birperformans sunuyor.
Konfora yönelik süspansiyonlar nedeniyle otomobil uzunvirajlarda fazlaca yatıyor. Hızlı girilen virajlardaönden kayan otomobilin direksiyon sisteminin de hassasolduğunu söylemek mümkün değil. Park manevralarındayumuşaklığı ile kolaylık sağlayan direksiyon, yükseksüratlerdeyse yeteri kadar sertleşmiyor.
Düz zemin yapısıysa rakiplerinden çok daha ferah biriç mekan sunuyor. Civic'i 100 km/s hızla giderken yaptığımızani frende 40 metre gibi bir mesafede güvenli şekildedurdurabildik. Bu mesafe güvenlik sınırı içinde olsada pek çok rakibinin 39 metrenin altına indiğini belirtmektefayda var
Resim

“Civic” sayfasına dön