Renault Clio 1.6 16V Dynamique

Renault modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Renault Clio artık daha olgun ve alımlı...
Resim
Renault'un '90'ların başında üretim bandına aldığıClio, 1998 yılında tamamen yenilendi ve ikinci nesilolarak satışa sunuldu. Geçtiğimiz yılın başında ciddianlamda bir makyaja uğrayarak şu anki güncel görünümünekavuşan Clio şubat ayı itibariyle Türk tüketicisininbeğenisine sunuldu. Türkiye'ye 1.2 litre 75 HP, 1.4litre 98 HP, 1.6 litre 110 HP ve 2.0 litre 172 HP'likbenzinli motorlarla ithal edilen yeni Clio'nun 1.5 litre80 HP'lik common-rail teknolojili dizel versiyonu buyılın son çeyreğinden itibaren ithal edilecek. Üç vebeş kapılı hatchback karosere sahip Clio'nun sedan versiyonuClio Symbol ise makyajlanmış haliyle nisan ayından itibarensatışa sunulacak.
Resim
Karoser ve iç mekan
Makyaj operasyonunun ardından boyutlarında bir değişiklikolmayan yeni Clio'da asıl değişim dış görünüm ve içmekan üzerinde yoğunlaşmış. Otomobilin ön tasarımındakien dikkat çekici unsursa yeni far grubu. Sinyallerinde adapte edildiği yeni üçgen formlu farlar otomobilesportif bir hava katarken ön radyatör ızgarası da VelSatismodelini anımsatıyor. Yan tasarımı eski Clio ile aynıolan aracın arka tasarımdaki farklılıklar ise şeklikorunan fakat deseni değiştirilen stop lambaları veyeni tasarlanan tamponlardan oluşuyor. Otomobilin içmekanına göz attığımızda ise ön konsolun malzeme veişçilik kalitesinin fazlası ile yükseldiği fark ediliyor.Ancak aynı şeyi kapılarda kullanılan malzeme için söylemekzor. İç mekan ergonomisi düşünülerek tasarlanan ortakonsol tamamıyla değiştirilmiş. Orta konsolun en üstünebilgi ekranı yerleştirilirken, havalandırma ızgaralarıbu ekranın hemen altında yer alıyor. Havalandırma ızgaralarınınaltınaysa sırasıyla merkezi kilit, dörtlü flaşör vearka cam rezistans butonları yerleştirilmiş. Radyo-teypbu düğmelerin altında, otomatik klimanın üzerinde yeralıyor. Küllük ve çakmak ise vites kolunun önünde bulunuyor.Orta konsolda müzik sisteminin butonları dışından kullanımızor hiç bir butona rastlanmıyor. Otomobilin göstergetablosu ise sade ve okunaklı tasarlanırken, yol bilgisayarıekranı gösterge tablosunun içine adapte edilmiş. Yolbilgisayarının verileri sinyal kolunun ucundaki düğmeyardımıyla değiştiriliyor. Cam açma düğmeleri kapı kolçaklarınayerleştirilirken, yolcu tarafındaki kolçakta yolcu havayastığını iptal edebilmek için bir anahtar girişi yeralıyor. Yeni Clio 1.6 16V'nin 255 litrelik bagaj hacmi,arka koltuk sırtlıklarının katlanmasıyla 1037 litreyekadar genişletilebiliyor.

Motorve performans
Clio 1.6 16V Dynamique'de Renault'un başarılı motorlarındanbirisi görev yapıyor. Megane, Laguna ve Scenic'te degörev yapan 1598 cc hacmindeki motor 5750 d/d'da 110HP güç ve 3750 d/d'da ise 148 Nm tork üretiyor. Altdevirlerden itibaren kolaylıkla devirlenen motor sportifkullanımlarda sürücüyü kamçılayacak bir sese sahip.Yüksek performansıyla beğenimizi kazanan 1.6 litrelikmotor testimiz süresince elde ettiği başarılı değerlerlede bunu kanıtladı. 0'dan 100 km/s hıza 9.8 saniyedeulaşan Clio ara hızlanma testlerinde de başarılı performansınısürdürdü. Buna göre 60-100 km/s hızlanmasını dördüncüviteste 8.5 saniye, beşinci vitesteyse 11.3 saniyedetamamladık. Yüksek hızlara rahatça tırmanan yeni Clio'dason hız olarak 205 km/s değerine ulaştık. Bu performansınınyanında tutumlu bir görünüm çizen motor testimiz boyunca100 km'de 8 litre kurşunsuz benzin tüketti. Sakin kullanımlardaysabu değeri 6 litreye kadar düşürmek mümkün. 50 litrelikdeposu ile yeni Clio'nun menzili 635 km.
Resim
Kullanımve konfor
Sportif ve tutumlu motoruyla özellikle gençlerin büyükilgi göstermesi beklenen Clio 1.6 16V Dynamique'in önbölümü yeterli kullanım alanı sunmasına karşın arkabölümü oldukça dar. Eski versiyonu gibi iyi bir yoltutuşa sahip Clio'da arka tekerleklerin virajlarda bellibir miktar yön değiştirmesi sonucu yol tutuş daha dagelişmiş. Çok zorlandığında önden kayan yeni Clio'yuizine döndürmek kolay. Yeni Clio'nun ön konsolu ergonomiaçısından genel olarak başarılı ancak radyo-teybin küçükdüğmeleri kullanım zorluğu yaratabiliyor. Ayrıca müziksisteminin kalitesi vasat düzeyde. Makyajla beraberyeni Clio'nun fren sistemi de geliştirilmiş. Fren diskleribüyütülen sisteme elektronik fren gücü dağıtıcısı EBVve ani fren destek sistemiyle AFU teknolojileri adapteedilmiş. 100 km/s hızla giderken yaptığımız ani frendeyeni Clio'yu 40 metrede güvenle durdurabildik.
Resim

“Renault” sayfasına dön