Renault Escape 2.2 dCi Privilege

Renault modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Resim
- Büyük van sınıfında mücadele veren Espace ilk kez 1984 yılındatanıtıldı. 10 milyondan fazla satılan Espace geçtiğimiz yıldan buyanan Türkiye pazarında da müşteri bekliyor.
- Geçtiğimiz günlerde makyajlanan otomobil Cenevre Otomobil Fuarı'ndansonra yeni yüzüyle Avrupa pazarlarına sunulacak.
- Türkiye'de uzatılmış şasili versiyonu satılırken, motor seçenekleri2.0 litre 170 HP benzinli, 1.9 litre 120 HP, 2.2 litre 150 HP dizelüniteler olarak sıralanıyor.
- 2.0 litrelik benzinli ve 2.2 litrelik dizel motor seçeneklerindeotomatik şanzıman standart olarak sunulurken, 1.9 litrelik versiyondasadece manuel şanzıman seçeneği bulunuyor. Expression ve Privilegedonanım paketleriyle ticarileştiriliyor.

Güvenlik
Renault Espace, Peugeot 807'nin ardından güvenlik puanlamasındabeş yıldız alan ikinci büyük van oldu. Aracın şasisi yandan çarpışmaesnasında üstün bir performans gösterdi. Aracın koruma sistemininbirçok bölümü Euro NCAP koşullarına uyum sağlayarak çocuklar içinüstün güvenlik sağladı. Kaza sırasında küçük çocuğun boynuna binenağırlık biraz fazlaydı fakat aracın yaya güvenliği koruması diğeraraçlarla benzer düzeydeydi.
Resim
İşlevsellik ve donanım
- Espace'ın iç mekanı konsept otomobilleri andırıyor. Malzeme kalitesiyeterli düzeyde. İşçilik kusuru bulmaksa güç.
- Klima kontrolleri kapı kollarına konumlandırılmış. Müzik sistemiysekapaklı bir gözün altına gizlenmiş. Böylece orta konsolda düz vesade bir yapıyla karşılaşılıyor. Ayrıca kapaklı gözlerin çok oluşudağınıklığı önlüyor.
- Tabandaki raylı sistem sayesinde koltuklar değişken bir yapı sergiliyor.Ancak ön koltukların elektrikli olmaması eksiklik olarak göze çarpıyor.
Resim
Sürüş İzlenimi
Renault'nun en eski modellerinden birisi olan Espace, Vel Satisve Laguna'yla aynı platform üzerinde yükseliyor. Otomobilin tasarımımarkanın Avantime ile başlattığı trendin izlerini taşıyor. Köşeliön farlar dikkat çekiyor. Yan tasarımsa otomobilin büyük boyutlarınınhissedilmesini sağlıyor. Arka bölümde ilk göze çarpan tavanın üstündekispoyler oluyor. Stop grubu cam seviyesine konumlandırılmış. Espace'ınbüyük boyutları iç mekanda fazlasıyla hissediliyor. Ön konsoluncamla arasındaki mesafe standart otomobillere göre oldukça geniş.Bunun yanında ikinci koltuk sırasında sunulan diz mesafesi de yeterli.Hatta üçüncü sırada bile rahat yolculuk yapmak mümkün. Otomobilintüm koltuk sıraları aktifken bagaj hacmi 456 litreye düşüyor. İkincive üçüncü sıra kullanılmadığındaysa bu hacim 3050 litreye yükseliyor.
Test aracımızda 2.2 litre hacminde dizel bir ünite görev yapıyordu.4000 d/d'de 150 HP güç, 1750 d/d'de 320 Nm tork üreten bu motoralt devirlerden itibaren güçlü olduğunu hissettiriyor. Ancak otomobilinağırlığının 2 tonu bulması nedeniyle hızlanma zaman alıyor. Yaptığımıztestte 0'dan 100 km/s hıza 12.5 saniyede ulaştık. Otomobilin performansınıtörpüleyen bir diğer etkense otomatik şanzıman. Sürüş tarzına uyumgösteren şanzıman özellikle ani hızlanma isteklerinde vites düşürmektenazlı davranıyor. Bu da ara hızlanma sürelerinin uzamasına yol açıyor.Motorun sessiz yapısıysa yüksek hızlarda bile kendisini gösteriyor.Testimiz süresince 100 km'de 10 litre motorin tüketen otomobil boyutlarınagöre ekonomik olduğunu gösterdi. Espace'ın 83 litrelik deposuylamenzili ise 830 km.
Renault mühendisleri Espace'ın süspansiyon sistemini çok iyi ayarlamışlar.Yüksek yapıya karşın virajlarda yana yatmayan otomobilin konfordüzeyi de başarılı. Otomobilin büyük boyutları ilk etapta alışkanlıkgerektirse de ön cam çerçevesinin ince tasarlanarak ekstra bir cameklenmesi MPV'lerin klasikleşen çapraz görüş problemini ortadankaldırmış. Geri manevralarsa park sensörleri yardımıyla sorunsuz.Espace'ın fren sistemi de ağırlığına göre başarılı. 37 metrelikani duruş performansı güven veriyor.
Resim

“Renault” sayfasına dön