Renault VelSatis

Renault modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Resim

Son yıllarda birbiriardına satışa sunduğu sıra dışı otomobillerle dikkat çeken Renault,Vel Satis modeliyle orta üst sınıfta pazar payı kampa mücadelesi veriyor.2001 yılında tanıtılan otomobil yaşlanan Safrane'nın yerini almıştı.
Türkiye'ye 3.5 litre 241 HP'lik benzinli motorlarla ithal edilen VelSatis'in yurtdışında 2.0 litre 165 HP benzinli, 2.2 litre 115 HP,2.2. litre 150 HP ve 3.0 litre 177 HP dizel motor seçenekleri bulunuyor.Otomobili 6 ileri manuel veya 5 ileri otomatik şanzımanla satın almakmümkün.
Uç noktada...
Renault tasarımcıları Avantime modelleriyle birlikte birbirindenilginç otomobilleri yollara çıkarmaya başladı. Bu modelin ardındantanıtılan Vel Satis ekstrem tasarım anlayışının doruk noktasınıoluşturuyor. Otomobilin ön bölümü tamamen özgün ve zamanının ötesinde.Fakat bu farklı tarzın tüketiciler tarafından yorumu farklılıklargösterebilir.
İnce ama yukarı doğru büyüyen farlar ön tasarımın ilginç öğelerindenbirisi. Vel Satis orta üst sınıfta olmasına karşın yandan yüksekyapısıyla MPV'leri andırıyor.
Otomobilin arka kısmı incelediğinde Megane II hatchback'nin bagajtasarımına fikir babalığı yaptığı anlaşılıyor. Bagaj kapağındanbaşlayıp çamurluklara kadar uzanan stop gurubu oldukça büyük tasarlanmış.4860 mm uzunluğa sahip olan Vel Satis iki önemli Alman rakibindendaha uzun. Mercedes E Serisi (4818 mm) ve BMW 5 Serisi (4841 mm)bu disiplinde kısa kalıyor. 1575 mm'lik yüksekliğiyle Vel Satisaynı rakiplerine tepeden bakıyor.
Resim
Ortak parçalar sırıtıyor
Renault Vel Satis'in iç mekanı kaliteli malzemelerle yaratılmış.Ancak alınan kalite hissi rakiplerindeki kadar baskın değil. Bununen önemli sebebi ortak parça kullanımı. Örnekle konuyu açmak gerekirse;sinyal kolları Clio, cam açma-kapama butonlarıysa Megane'da da kullanılıyor.Neyse ki Renault yetkilileri müzik sistemini alt modellerden almamışlar.Cabasse marka sistemin ses kalitesi konser salonlarını aratmıyor.Ancak müzik sisteminin kontrol butonları biraz daha büyük olmalıydı.Yüksek ve uzun yapı iç mekanda fazlasıyla hissediliyor. Arkadakidiz mesafesi sınıfının standartlarını zorluyor. Baş mesafesiyserakipsiz. Vel Satis'in 460 litrelik bagaj hacmi rakiplerinden ufakkalıyor.
Resim
Çekikgözlü motor
Renault Vel Satis'te kökeni Nissan'a dayanan 3.5 litrelik bir V6görev yapıyor. Önde enlemesine yerleştirilen bu motor 6000 d/d'de245 HP güç, 3600 d/d'de 330 Nm tork üretiyor. Etkileyici bir sesledevirlenen motor çalışma karakteri bakımından Amerikan otomobillerininmotorlarını andırıyor. Alt devirlerden itibaren gücünü hissettirenmotor performans modeli olmamasına rağmen Vel Satis'i başarıylahızlandırıyor. Testimizde 0'dan 100 km/s hıza ulaşmak için harcadığımız8.8 saniye bunun kanıtı niteliğinde. Sürücünün sürüş tarzına uyumsağlayan otomatik şanzıman motorla uyumlu çalışıyor. Pürüzsüz birsürüş sağlayan şanzıman ani hızlanmalarda hızlı vites düşürmesiyledikkat çekiyor. Vel Satis testimiz süresince 14 litre kurşunsuzbenzin tüketti. Tüketim miktarını kontrol altına almak güç. 80 litrelikdeposuyla otomobilin menzili 571 km.

Salınım hissediliyor
Vel Satis orta üst sınıfta ilginç bir alternatif olabilir. Yumuşaksüspansiyonların kullanıldığı otomobilin konforu Alman rakipleriniaratmıyor. Ancak virajlarda, ani hızlanmalarda ve fren anında karosersalınıma giriyor. Ayrıca Megane II'de olduğu gibi direksiyon sistemihissiz çalışıyor. Yol durumuyla ilgili bilgi almak ok güç. FakatESP sisteminin de etkisiyle yol tutuş problemi yaşamadık. Vel Satis'infren sistemi 1.7 tonluk otomobili başarıyla durduruyor. 100 km/shızla giderken yaptığımız ani frende otomobili 38 metrede savrulmadandurdurabildik.
Resim

“Renault” sayfasına dön