2010 model opel corsa opc

Opel modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Haşarı çocuk!

Opel’in B segmentindeki ateşli hatchback otomobili Corsa, 192 HP’lik güçlü OPC versiyonuyla performans tutkunlarını baştan çıkarıyor
Resim
Son zamanlarda performans beklentilerini boşa çıkarmayacak otomobiller birbiri ardına pazara sunulmaya başladı. Meraklıları için tam bir eğlence ve adrenalin demek olan bu otomobiller artık her segmente kendine yer buluyor. Eskisine nazaran müşteri profili de değişen otomotiv sektörü, şimdi tek bir spor model yerine farklı modellerin sportif versiyonlarını üretme yoluna gidiyor. Birçok marka tarafından farklı adlarla anılan sportif versiyonlu modellerin tek ortak noktası performansları. Bu modellerden biri de testimizin konuğu olan Corsa OPC.

İlk tanışma

Lafı performanstan açtık ama tasarımdaki sportif öğeler olmadığı zaman performansın tadı tuzu olur mu? Tabii ki olmaz diyen “Opel Performans Center” ın tasarımcıları standart Corsa’yı nefes kesen sportif bir otomobil haline getirmişler. Tavan spoyleri, sportif ve gösterişli ön ve arka tamponlar, koyu renkteki difüzörleri ile entegre edilmiş merkezi üçgen şeklindeki egzoz ve özel tasarım yan aynalar Corsa’nın cesur ve sportif karakterini gösteren en önemli dış tasarım detayları olarak sıralanabilir.

Dış tasarımdaki sportif öğeler içeride de aynen devam ediyor. Krom halkalı gösterge kadranları, kırmızı renkli ibreler ve gümüş renkli hava çıkış kanalları, deri direksiyon simidi gibi birçok dikkat çekici tasarım öğesi kabin içinde nasıl bir sportif yaklaşımın olduğunu gözler önüne seriyor. Direksiyon simidinin üzerindeki krom detaylar, piyano lake ön konsol ve alüminyum spor pedallar ise Corsa OPC’nin hem kaliteli hem de sportif bir otomobil olduğunu gösteriyor. Opel ve Recaro işbirliği ile geliştirilen entegre kafalıkları ile spor koltuklar güçlü yan destekleri ile dikkat çekerken koltuğun arkasına entegre edilmiş hava yastıkları hem sürücü hem de önde oturan yolcuları koruyor.

Sürüş esnasında dışarıdan bakanların kesinlikle sıradan bir Corsa ile burun buruna olmadıklarını anlayacakları kadar saldırgan ve sportif görünen Corsa OPC, içerideki sürücüye de aynı hissi veriyor. Bu hisse ön koltukta oturan yolcunun da ortak olacağını ama arkada oturanların biraz daha seyirci kalacağını da söylemeden geçmeyelim. Her noktası sportif detaylarla dolu olan ön konsolda bilinen Opel çizgilerinin de korunduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Resim
Arkadaşlık yolda belli olur

Yapılan modifikasyonlar ile benzersiz bir şasi ve ve sportif bir sürüş karakterine sahip olan Corsa OPC, direksiyona oturup gaza bastığınızda sizi biraz hayal kırıklığına uğratabilir. Çünkü güç aniden ön lastiklere aktarılınca bir süre yere tutunamama gibi bir sorunla karşılaşabiliyorsunuz. Özellikle ilk anda bir tedirginliğe sebep olan bu duruma alışmak için epey bir yol almanız gerekiyor.

Tabii bu süreci atlattıktan sonra asfaltta bir daha yanınızdan kimsenin geçtiğini de görmeniz pek mümkün değil. Corsa o kadar hareketli ki ani manevralar başınıza çok iş açabilir. O yüzden ESP’yi kapatmamanızı tavsiye ederiz. Corsa OPC’nin değişken-kademeli direksiyon sisteminin tepkileri çok net ve gecikmesiz. 15 mm alçaltılan gövde ve yeniden ayarlanan süspansiyonlar sürüş kalitesini bir hayli yükseltiyor. Yolda ilerlerken yavaş yavaş Corsa OPC’ye uyumunuz da artıyor. Böylece o ilk anlardaki ürkeklik de maziden bir sayfa olarak aklınızın bir köşesinde kalıyor. Artık bu adımın sonrasında yoldan istemedikçe çıkmanız mümkün olmuyor.

Corsa OPC’de 192 HP güç ve 230 Nm tork üreten 1598 cc’lik bir turbo motor kullanılıyor. Zaman zaman turbo boşluğu oluşsa da overboost ile 266 Nm’lik torka ulaşan bu motor performans beklentilerini fazlasıyla karşılıyor. 0-100 km hızlanmasını 7.2 saniyede alan Corsa OPC’nin son sürati de 225 km/s. Bu muhteşem motorla görev paylaşımı yapan 6 ileri manuel şanzıman beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Vites geçişleri çok net, motor ile uyum kusursuz. Tabii bu gücün bir de bedeli var! Yaptığımız test esnasında 10 litre civarında bir yakıt tüketen Corsa OPC, gaza ne kadar basarsanız benzini o kadar içiyor. Sürekli performanslı kullanacaksanız benzinciye sık sık uğramanız gerekebilir.

Corsa OPC yolda yabacılaşmadığınız sürece size dost, ama onu unuttuğunuzda hemen size küsüp yoldan çıkabilecek bir arkadaş. Her şeye rağmen dur dediğinizde zamanında ve yerinde duracak kadar da sözünün eri! Yaptığımız testlerde 100-0 km/s frenlemesini yaklaşık 38 metre civarında gerçekleştiren Corsa OPC, güvenlik mesafesinin altında rahatlıkla durabiliyor.

Neden satın alınır?

Rakipleri çok ama o hiç korkmuyor. Peugeot 207 RC, VW Polo GTI, Renault Clio RS ve MINI Cooper S gibi birçok sportif otomobille rekabet eden Corsa OPC, 49.803 YTL’lik fiyatı ile beklentileri karşılıyor. Özellikle sportif otomobil meraklısı 40 yaş altı müşterilerin tek araç olarak bile kullanabileceği Corsa OPC, fiyat/donanım ve performans/tüketim gibi rasyolar açısından beklentileri karşılıyor. Rakiplerinin bazılarındaki yüksek hacimli atmosferik motorlarla karşılaştırıldığında 1.6 litre turbo motor, vergi avantajı sebebiyle Corsa OPC’yi fiyat açısından bir adım öne çıkarırken performans beklentilerini de boşa çıkarmıyor. Opel Performans Center tarafından geliştirilen bu otomobil sportif tasarımıyla diğer Corsa kullanıcılarının da ilgisini rahatlıkla çekebilir. Özellikle daha önce bir hatchback Opel modeli kullanmış müşteriler sportif bir otomobil satın alacaklarında mutlaka Corsa OPC’yi de görmek isteyeceklerdir. Tüketim değerleri rakipleri ile hemen hemen aynı olduğu için tüketim bir tercih sebebi olmayabilir. Performans, sportif tasarım ve heyecan verici sürüş arayanlar, Corsa OPC’de aradıkları tüm bu özellikleri bulabilirler.
Resim

“Opel” sayfasına dön