Yeni Opel Antara 4x4

Opel modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Resim

Opel Antara, Chevrolet Captiva ile platform kardeşi. Fakat kendisi gibi Kore'de üretilen Captiva'ya karşın Antara sadece 5 kişilik üretiliyor. Tasarımın her noktasında Opel çizgileri farkediliyor. 4.57 metre uzunluğuy la Toyota RAV4, BMW X3 gibi kompakt SUV modelleriyle rekabet ediyor. Antara'da elektronik dlarak ayarlanabilen 4 tekerlek ten çekiş sistemi ve eğim iniş kontrolü stan dart donanıma ait olmakla birlikte, arazi şanzımanı veya kilitli diferansiyel maalesef sunulmuyor. 3 tip motor seçeneği var: 2.0 İt 150 HP'lik common-rail dizel, 2.4 It'lik 4 silindirli 140 HP ve 3.2 İt 227 HP'lik V6 benzinli.

Resim
3 motoru var, 2 benzinli:3.2L V6, 224hp; 2.4L 4 silindirli, 141hp. Tek turbodizel 2.0 150 hp.
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Sınırlarınızı zorlayacak!

1990’ yıllarda SUV sınıfına giriş yapan Opel özellilke Frontera ile başarılı satış rakamlarına imza atmıştı. Markanın SUV pazarında uzun süren sessizliği Antara ile bozuldu. Ülkemizde 2.0 litre dizel ve 3.2 litre benzinli motor seçenekleriyle satılan Antara, kıyasıya bir rekabet yaşanan SUV pazarında kendine yer açmaya çalışıyor.

Resim

Bilinen bir gerçek var; SUV pazarından uzak durmak araç üreticileri için çok zor. Her marka bir şekilde ucundan kıyısından da olsa bu segmente bulaşıyor. Tabii bu her zaman satış rakamlarına olumlu yansımıyor. Nedeni çok basit; sıkı rekabet… Bu yüzden de maliyetleri kısmanın en basit yolu olan ortak üretim platformlarına odaklanıyor üreticiler. Antara da bu stratejinin biri ürünü; ikiz kardeşi Captiva ile birlikte GM'nin Theta isimli platformunda üretiliyor. Aralarındaki tek fark; Antara’nın çizgilerindeki yumuşak hatlar ve Captiva’nın 7 koltuklu oturma düzenine sahip olması.



Tasarımı sayesinde güçlü görünüyor

Antara tasarımı ve çizgisiyle güçlü bir görünüme sahip. Ön ızgara dışında arka tarafa kadar markanın Astra ve diğer modellerindeki çizgileri görebiliyorsunuz. Yaklaşık 4.5 m uzunluğa ve 1.8 metre yüksekliğe sahip olan Antara, tasarımındaki detaylı çalışmalar sayesinde bu boyutları hissettirmiyor. Büyük aynalar, yüksek cam çizgileri ve yerden yüksekliği ile bir hayli heybetli görünen Antara’nın çizgi olarak rakiplerinden aşağı kalır bir yanı yok.
Resim

İş iç tasarıma gelince biraz farklılaşıyor. İçeride çok fazla özgünlük yok, markanın diğer modellerinden alınmış bir çok parça biraz hayal kırıklığı yaratıyor. Malzeme kalitesi iyi olsa da, kullanıcıya bu hissi vermiyor. Orta konsoldaki düğmeler aracın heybetini yansıtacak şekilde büyük tasarlanmış ve kullanım açısından bir sorun yaratmıyor. Araçta eşya gözünün çok fazla olacağını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Kol dayamanın altındaki göz en çok işe yarayabilecek alan. Ayrıca direksiyonun solunda otoyol bileti veya KGS kartını koyabileceğiniz pratik bir bölüm ve onun altında da bozuk para veya anahtar bırakabilecek bir bölüm daha bulunuyor ama hepsi bu kadar! Hem ön hem de arka koltuklar son derece konforlu. Deri kaplamalı koltuklar kalite hissini arttırsa da test aracımızdaki kremit rengi herkesin ilgisini çekmeyebilir. İkiz kardeşi Captiva kadar bonkör olmayan Antara 5 kişinin rahatlıkla seyahat edebilmesine imkân tanıyor. 380 litrelik bagaj hacmi de koltuklar yatırılarak 1420 litreye çıkarılabiliyor.

Harekete geçmesi zaman alıyor

Kontağı basıp aracı çalıştırdığınızda Chevrolet’in motorunun homurdaması sizi rahatsız edebilir. Ama olsun belki yolda bu gürültü azalır diye düşünüyorsanız yanılmayacaksınız, yola çıktığınızda dışarıdan motor sesinin içeri yansıması söz konusu olmuyor. Yani yalıtım yüksek bir notu hak ediyor.

Fakat performans için aynı şeyi söyleyemeyeceğiz. 2 litrelik dizel motor 150 HP’lik gücü ve 320 Nm’lik torkuna rağmen 1.8 tonluk aracı hızlandırmada çok isteksiz. Bunda otomatik şanzımanın payı büyük! Fakat üst devirlere çıkıldıkça performansın biraz daha arttığını ve ilk kalkışlardaki ağırkanlılığın pek hissedilmediğini de söylemeden geçmeyelim. Antara 0-100 km/s hızlanmasını 12.8 saniyede alarak bunu da kolayca ispatlıyor. Ama yine de alt devirlerde sürüş şevkinizin kırılabileceğini üstüne basarak söyleyelim.

Antara’nın yerden 20 cm yüksekliği, önde 23 arkada 25 derece olan yaklaşma açıları, 45 cm'lik sudan geçiş yüksekliği ve 18.2 derecelik tırmanma açısı aracın arazi koşullarında çok kolay yol almasını sağlıyor. Ayrıca iniş kontrol ve diğer elektronik yardımcıların arazi performansına önemli bir katkısı olduğunu söylemeden geçmeyelim. Elektronik kontrollü AWD çekiş sistemine sahip olan Antara, hem yolda hem de arazide sorunsuzca ilerleyebiliyor. Antara’nın dizel motoru alt devirlerdeki ağırkanlılığına ilaveten çok fazla yakıt tüketimi de yapıyor. Testimiz esnasında 12 litre/100 km civarında yakıt tüketen Antara, performanslı kullanıma pek gelmiyor. Fabrika verilerine göre 8.6 litre görünen yakıt tüketimi farklı sürücülerin kullanım tarzına göre değişebilir tabii ki…



Türkiye’de 2.0 CDTi ve 3.2 litre benzinli olmak üzere iki motor seçeneği ile satılan Antara, en yüksek donanım seviyesi olan Cosmo donanım paketine sahip. 100.841,00 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan dizel motorlu Antara’nın rakipleriyle fiyat açısından rekabet etmesi biraz güç. Özellikle SUV piyasasında daha fazla isim yapmış rakipleri karşısında Antara’nın daha saldırgan bir fiyat politikası izlemesi gerekiyor…
Resim

“Opel” sayfasına dön