Yeni Mazda 3 1.6 sedan

Mazda modelleri ve bu modellerle ilgili paylaşımlar, sıfır fiyatları, ikinci el fiyatları ve kullanıcı yorumları...
Kullanıcı avatarı
ukaLa
8.Seviye Üye
Mesajlar: 2574
Kayıt: 10 Ağu 2009, 00:41
Konum: Ŀỉfé ỉδ ηo† ά qάmé

Okunmamış mesaj

Ford'la yaptığıortaklığın ardından hızlı bir değişim sürecine giren Mazda,son iki yıl içinde mini sınıfa 'Mazda2', orta sınıftaysa 'Mazda6'gibi oldukça iddialı iki yeni ürün sunmuştu.
Ardından kompakt sınıftaki 323'e elini atan Japon üretici, 'Mazda3'ile yeniden yapılanma işlemini tamamlamış oldu.
Sedan ve hatchback karoser seçeneklerine sahip olan Mazda3,Türkiye'ye sadece 1.6 litre 105 HP'lik motor seçeneğiyle ithalediliyor. Yurt dışında bu motorun yanı sıra 1.4 litre 80 HP,2.0 litre 141 HP'lik benzinli, 1.6 litre 90 HP ve 1.6 litre110 HP'lik turbo dizel motor versiyonları da bulunuyor. Comfortve Dynamic isminde iki farklı donanım seçeneği bulunan otomobilimanuel kullanım imkanı da sunan Activematic otomatik şanzımanseçeneğiyle satın almak mümkün...
Sınıfını aşıyor
Yeni Volvo S40 ve yıl sonunda yollara çıkması planlanan ikincinesil Ford Focus'la aynı platformu paylaşan Mazda3 sedan,4490 mm'lik uzunluğuyla Megane sedan (4498 mm) haricinde,rakipleri Ford Focus sedan (4362 mm), VW Bora (4376 mm), OpelAstra sedandan (4242 mm) uzun bir otomobil. Mazda3'ün ön bölümüağabeyi Mazda6 ile benzerlikler taşıyor. Çekik formlu farlarve büyük Mazda logosuyla süslenen radyatör ızgarası dikkatçeken detaylar arasında. Arka yapıysa Mazda6'yla olan benzerliğiartırıyor. Tamamı kırmız renkli plastikten oluşan arka stopgrubu otomobilin daha olgun görünmesinde katkıda bulunmuş.Tampona yerleştirilen ince arka sis farlarıysa şık duruyor.

Kalitesi yüksek
Mazda3 sedanın iç mekanı daha önce testini gerçekleştirdiğimizhatchback kardeşinden farklı değil. Kullanılan malzeme kalitesiyüksek. İç mekanın tasarım anlayışı Avrupalı rakipleriylebenzerlikler taşıyor. Üç daireden oluşan gösterge tablosuAlfa Romeo modellerini anımsatıyor. Orta konsolun en üstünehavalandırma ızgaraları ve dörtlü flaşör butonu yerleştirilmiş.Daha altta ise ince bir dijital bilgi ekranı bulunuyor. Dahaortadaysa CD-çalar ve klima kumandaları görülüyor. Küllükve çakmak vites kolunun önüne konumlandırılmış. Otomobilinbagaj hacmi 419 litreyle sınıfının ortalamasında yer alıyor.

Akıllımotor taşıyor
Mazda3'ün kalbinde daha önce 323 serisinde de görev yapan1.6 litrelik motor bulunuyor. Değişken supap zamanlaması teknolojisinesahip olan bu motor 6000 d/d'de 105 HP güç, 4000 d/d'de 145Nm tork üretiyor. Motora gönderilen havayı devire ve gaz pedalınabasış miktarına göre ayarlayan bu motor, firma tarafından'düşünebilen motor' olarak adlandırıyor. Yeterli bir hızlanmaperformansı sunan motor yüksek devirlerde gürültülü çalışıyor.0'dan 100 km/s hızaysa 11.1 saniyede ulaştık. Otomobilin sonhızınıysa 190 km/s olarak ölçtük. Mazda3 sedanın yakıt tüketimdeğeri rakipleriyle aynı düzeyde. Testimiz süresince 100 km'de8.1 litre olarak ölçtüğümüz yakıt tüketimi Renault Meganesedan (7.8 lt), Opel Astra Twinport (7.7 lt) ve Ford Focussedandan (8 lt) yüksek kalıyor. 55 litrelik deposuyla otomobilinmenzili 679 km.

Ford geni karışmış
Mazda3 yenilikçi tasarımı ve kaliteli iç mekanıyla kompaktsınıfın iddialı modelleri arasında bulunuyor. Çok sayıda butonunkullanıldığı ön konsol alıştıktan sonra göze daha hoş görünmeyebaşlıyor. Özellikle müzik sisteminin üzerindeki hareketliışık sistemi dikkat çekici... Ford genleri taşıyan otomobilinyol tutuş performansı etkileyici. Elektronik sistemlerin dedesteğiyle virajları ray üzerinde gibi dönüyor. Otomobiliniç mekanı önde ve arkada geniş bir kullanım alanı sunuyor.Ayrıca ses yalıtımı konusunda da başarılı. Ancak yüksek devirlerdemotor sesi kabin içerisinde rahatsızlık yaratabilecek şeklegeliyor. Başarılı bir fren sistemine sahip otomobili 100 km/shızdan durma konumuna 37 metrede getirdik.
Resim
Resim
Resim

“Mazda” sayfasına dön